assalamualaikum dan selamat pagi semua.....



semoga kalian sihat-sihat semua....


Lama sangat tak menulis diblog...bukan apa,terlalu banyak perkara perlu dilakukan...tesis,urusan pertunangan,masalah kesihatan yang makin terganggu....
Tapi saya seronok dengan kesibukan sekarang kerana mengajar saya menggunakan masa seoptimun yang mungkin......

Post kali ini bukanlah untuk saya ceritakan pasal tesis saya...pasal urusan pertunangan saya atau penyakit yang saya hadapi......bukan sesekali.......
Tapi...
Ianya pasal luahan hati saya sepanjang hampir 3 tahun saya disini....
Maaf....post ini bukan untuk saya dedahkan keaiban orang tapi cuma luahan hati saya....yang selama ini saya pendam...segala kesakitan dan kesedihan hanya saya dan Dia yang tahu.....
Saya bukanlah seorang yang mudah memaafkan....tak mudah memaafkan.....itu yang saya rasa dan perasan akan diri saya sekarang.....
Jika dulu orang buli saya...fitnah saya....mempermainkan saya.....mempergunakan saya sesuka hati mereka......maaf sentiasa saya berikan.....segala kejahatan yang mereka lakukan saya abaikan....
Tapi....
Sejujurnya....tak mudah untuk saya maafkan orang sekarang.....
Mungkin sebab kejahatan pun dah mula bersarang di hati saya....
YA ALLAh.....jauhilah aku dari sikap sebegini.....aku mohon...
Mungkin juga nasihat orang-orang terdekat yang mengatakan saya terlalu mudah memberi maaf sehingga "mereka" terus mempergunakan saya bila perlu....dan menghina saya bila tak diperlukan....
Sepanjang hampir 3 tahun saya disini....saya maafkan semua orang yang telah menyakiti hati saya....menyebarkan fitnah dan memburukkan saya.....
Tapi....."dia" dan "dia"......saya masih tak mampu maafkan mereka.......
Saya telah cube maafkan...tapi saya tak mampu....
Kerana apa yang telah mereka lakukan betul2 buat saya tak mahu melihat lagi wajah mereka...
Saya tanya kalian salahkan berkongsi ilmu????
Mungkin bagi orang yang tak suka pada saya....saya nak menunjuk-nunjuk...
Tapi tak....tidak sesekali......sejak kecil saya dah biasa berkongsi......jadi apa yang ada dan miliki ....saya lebih senang berkongsi dengan orang...tak kira la ape.....tapi bukan kesedihan atau derita yang saya hadapi.....
Orang kata...iLmu...jika kita kongsikan....makin bertambahkan ilmu kita....
harta pun sama.....
Tapi sebaliknya.....bagi "dia".....saya bongkak...riak ...takbur.....hanya kerana saya kongsikan apa yang saya dengar sewaktu menghadirkan diri ke satu ceramah perihal cinta...
Tak mengapa....saya tak kisah....mungkin siapalah saya....bukan ustazah....bukan bertudung labuh....hanya perempuan biasa....
Saya tak faham kenapa mesti "dia" terasa....sedangkan ramai lagi yang bercinta tapi tak terasa pun....tak pun sanggup mengatakan orang lain .....kata kawan saya mungkin sebab dia rasa diri dia lagi hebat...lagi bagus.....sebab itu dia tak boleh terima apa yang saya telah kongsikan.....mungkin juga....
Tapi saya tak pernah hairan dengan "dia'.....sebab sepanjang saya disini....tak pernah la saya menyusahkan hidup dia atau minta tolong dengan dia....
Apa yang saya tak mampu untuk maafkan dia...dan sangat tak sangka dengan pemakaian dia yang sebegitu....masih sanggup memburukkan saya ...sehingga saya dipandang buruk oleh orang2 terdekatnya....entah apa yang diceritakan pun saya tak pasti....
Tak salah kita nak luahkan rasa benci or geram kita pada seseorang....tapi jangan la smpai oarng yang tiada kaitan dengan musuh kita tu..turut membenci musuh kita....tapi mungkin juga sebab sahabat baik.....jadi apa yang kawan suka...kita pun suka...kawan benci kita pun benci....even tak ada kaitan pun.....sejujurnya saya tak suka manusia sebegini....dan saya pun tak suka manusia yang membenci tanpa ada sebab yang kukuh.....
Tapi saya nak ucapkan terima kasih kerana berjaya membuat orang lain membenci saya.....anda hebat.......sangat hebat!!!!!
Abaikan dia.....itu yang saya lakukkan....tapi akhirnya pada saya juga dia datang meminta pertolongan...dengan ayat manis....dengan muka terlebih gula.....
Dan saya....tak sampai hati....tolong juga walaupun hati ini masih merah lagi lukanya.....
Mungkin dia ingat saya maafkan dia....tapi tak.....saya masih tak mampu maafkan dia....saya tolong sebab tanggungjawab....bukan kerana saya sudah maafkan dia....
Tapi pengajaran yang saya dapat lagi dengan apa yang telah berlaku antara saya dan "dia"....pemakaian tidak mencerminkan hati yang baik....kerana menurut kata seorang ustaz....jika hati baik sepenuhnya, InsyaAllah ....luaran juga baik....tapi ada juga luaran baik tapi dalam tak baik...itu namanya MUNAFIK....
Dah.....malas lagi ingat tentang "dia".....selagi dia tak mintak maaf dan mengaku apa yang telah dia lakukan...selagi itu saya susah maafkan dia....maaf,saya bukan lagi mudah memberi maaf seperti dulu....

"dia".....
seorang lagi...
yang ini saya pun tak pasti......tapi dia tidak lah saya benci...cume hati sangat2 terasa dengan perbuatannya...
bila "dia" susah.....dia kan cari saya....beri ayat manis.....dan macam2 untuk buat saya tolong dia.....
tapi bila senang....saya dihadapan nya pun tak diendahkan.....nak tegur pun tak.....
Tapi mungkin sebab saya dah "imun" dengan perangainya....jadi saya tak lah marah sangat bila dia buat begitu....guna hati terasa bodoh.....kenapa la bodoh sangat mempercayai "dia'.....
Saya tak nak lagi diperbodohkan "dia"....
Mulai sekarang....tolong jangan anggap saya kawan seandainya hanya untuk mempergunakan saya diwaktu kamu susah...
Saya tak menyesal kehilangan orang seperti itu......
"mereka" hanya parasit dalam hati saya....semakin lama saya bersama "mereka" hanya menambahkan kesakitan dan keburukan pada saya....
Saya harap saya akan lupakan "mereka"......saya nak hapuskan mereka dari sejarah hidup saya....sebab makin saya mengingati mereka...makin hilang sikap memaafkan orang dalam diri saya..
Andai kata...saya masih perlu bertemu dengan mereka.....saya harap saya tak akan mempercayai mereka lagi....tak kan sesekali.....biarlah sebatang kara.....tapi dari berteman seperti itu...tidak sesekali.....

Selamat tinggal "kamu-kamu" yang selalu menyakiti hati saya.....
Saya tak perlukan "kamu" dalam hidup saya...
dan terima kasih kerana menjadi stesen2 perhentian yang mengajar saya erti dipergunakan dan diperbodohkan.....

terima kasih....terima kasih.....terima kasih...

If u want to ignore me......please totally ignore me!!!!!!! www.tips-fb.com
Related Posts with Thumbnails